Senior WMO-cliëntondersteuning

Heeft u zorg, hulp bij het huishouden, dagbesteding of hulpmiddelen nodig? Vanaf 1 januari 2015 kunt u zich melden bij uw gemeente via de WMO 2015. De gemeente bekijkt eerst wat u zelf of met uw omgeving kunt oplossen. Iedereen heeft recht op cliëntondersteuning om ervoor te zorgen dat u krijgt waar u recht op heeft.

Wat doet een cliëntondersteuner?
Een cliëntondersteuner staat naast u bij het hele WMO-proces:

  • Helpt bij het aanvragen van zorg of hulpmiddelen

  • Bespreekt het proces en uw rechten

  • Kan aanwezig zijn bij het Onderzoek / Keukentafelgesprek

  • Zorgt voor een correct verslag, essentieel voor de beslissing van de gemeente

  • Kan helpen bij bezwaar tegen een beslissing

Wie zijn de cliëntondersteuners?
Vrijwillige cliëntondersteuners van VBOB (Stichting verenigde Bonden Overleg Brabant)/ Senioren Brabant-Zeeland zijn opgeleid, volgen bijscholing en behandelen jaarlijks meerdere aanvragen. Ze helpen alle inwoners die een WMO-aanvraag doen.

Juridische helpdesk
Leden van KBO Brabant kunnen gebruikmaken van een kosteloze juridische helpdesk bij vragen of bezwaar rond WMO-aanvragen.

Belangrijk
U blijft zelf verantwoordelijk voor uw aanvraag. Cliëntondersteuners kunnen aanvragen weigeren.

Afspraak maken
Neem contact op met: